گسترش اندیشه های استاد محمد بهمن بیگی

یکی از نیایش های روزهای من این است که ؛ چه خوب شد من به ایل خدمت کردم " محمد بهمن بیگی "

گسترش اندیشه های استاد محمد بهمن بیگی

یکی از نیایش های روزهای من این است که ؛ چه خوب شد من به ایل خدمت کردم " محمد بهمن بیگی "

مهر استاد به ز مهر پدر

پس از امتحان کردن بزرگتر های دانشسراو دانش آموزانی که ازیکی از  دبستان های  عشایری طایفه کشکولی با آموز گاری به نام بهزاد آمده بودند، استاد بهمن بیگی به معلمان آینده چنین گفتند .: 

(هنر نمایی دختران و پسرا ن آن دبستان آنچنان همه را به وجد آورده بود که ....)

ادامه مطلب ...

طلای شهامت

ساعات عصر من در شیراز پربار بود.به مجالس ختم نمی رفتم .به محافل شادی هم نمی رفتم .به دانشسرای عشایر یمی رفتم و درس میدادم..........

ادامه مطلب ...

پیام دلاویز پیپ

استاد بهمن بیگی در یکی از خاطراتش پس از گرفتن نامه برائت خود از دادگاه انقلاب چنین می نویسد: 

ادامه مطلب ...

تعلیمات عشایری

محمد بهمن بیگی که از دوران جوانی همه مشکلات و گرفتاریهای این جامعه بسیار شریف امّا محروم را ناشی از بی سوادی آنان دانسته وراه رهائی را لابلای
الفبای معجزه گر جستجو می کرده ، اولین مدارس سیار عشایری را در سال 1332 دائر می کند و پس از آن با تلاش خستگی ناپذیر تعلیمات عشایری فارس

ادامه مطلب ...

سلام به دوستان خوبم

من وحید استوار یکی از فرزندان ایل بزرگ قشقایی از طایفه دره شوری هستم

تو این وبلاگ تلاش می کنیم تا گوشه ای از  ایل رو به کمک هم وبرای ساختن آینده به نمایش بگذاریم .

خوشحال میشم اگه مطالبتونو برامون بفرستید تا به اسم خودتون برای استفاده دیگر عزیزان به نمایش بزاریم.

www.vahidostovar2006@yahoo.com