گسترش اندیشه های استاد محمد بهمن بیگی

یکی از نیایش های روزهای من این است که ؛ چه خوب شد من به ایل خدمت کردم " محمد بهمن بیگی "

گسترش اندیشه های استاد محمد بهمن بیگی

یکی از نیایش های روزهای من این است که ؛ چه خوب شد من به ایل خدمت کردم " محمد بهمن بیگی "

بله برم (bale barm)

بله برم  "نام محلی است در فارس "

بله برم را شاید عده ای اسمش را نشنیده باشند ؛ ولی بله برم سکوی پرتاب نه ماهواره , بلکه خورشید واره های تعلیمات عشایری بوده است.بله برم . دره بیگان . بله برم ها و دره بیگان ها را فراموش نکنید . آنها نماد ترقی و تعالی تعلیمات عشایر هستند.ا لمپ (کوه ا لمپ در یونان باستان)بساطی درست کرده که المپیاد ها و المپیک ها دنیا را بهم می ریزند. دنیای کوچک ما را هم بله برم ها و دره بیگان ها ساختند و پرداختند . من بله برم و بلوط های سرافراز و سخاوتمندش را می شناسم . آنها در جشن شما از دورهای دور پای می کوبند و دست می افشانند . آنها  فرزندان عزیزشان را هرچند فراموشکار و بی وفا دوست می دارند و می بخشند .

اگر من به جای تو می بودمی                                                                          سر فخر بر آسمان می سودمی  

استاد شهبازی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد