گسترش اندیشه های استاد محمد بهمن بیگی

یکی از نیایش های روزهای من این است که ؛ چه خوب شد من به ایل خدمت کردم " محمد بهمن بیگی "

گسترش اندیشه های استاد محمد بهمن بیگی

یکی از نیایش های روزهای من این است که ؛ چه خوب شد من به ایل خدمت کردم " محمد بهمن بیگی "

مدارس سیار عشایری

 برگرفته از وبلاگ قشقایی دیلی (نوذر استوار) 

سوادآموزی در بین عشایر کار بسیار سختی بوده و هست . کوچ  ُ رفت و آمد های طولانی و خسته کننده که گاه یک ماه به درازا می کشید  ُ تمایل کمتر والدین بخاطر از دست دادن یک یا چند نیروی کمکی در دامداری و اداره زندگی پر مشقت عشایری  ُ نبود سرپناه ثابت و استاندارد که محافظ خوبی برای سرما و گرما باشد  ُ نبود لوازم التحریر و اصولا مغازه ای برای تهیه این مواد  و از همه مهمتر نبود معلمی که بتواند با این شیوه زندگی و تدریس کنار بیاید از جمله موانعی بود که این مهم را با مشکل و تاخیر سالیان مواجه ساخت . با حضور استاد محمد بهمن بیگی و ایجاد دانشسرای عشایری شیراز و تربیت معلمانی در مدت کم از بین بچه های عشایر  ُ سواد آموزی در بین عشایر قشقایی و سپس سایر ایلات کشور جدی شد و شوق و ذوق نوجوانان و جوانان برای تحصیل و معلمان برای تدریس و امکانات آموزش عشایر دست به دست هم داد تا جهشی عظیم در امر سوادآموزی عشایر برداشته شود . فایل زیر خاطرات یکی از این معلمان است که بخشی از مشکلات تدریس در مدرسه سیار عشایری را بیان می کند.

http://myshare.ir/uploads/13795658451.mp3

نظرات 2 + ارسال نظر
اهویی چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 22:29

وبلاگ بسیار زیبایی دارید ومن ادرس وبلاگ شمارو در پیجم پین کرده ام.بنده یکی از علاقه مندان به استاد هستم و تنها کتاب بخارای من ایل من را در دسترس ندارم وب شما برای من مایه ذوق شد....از زحماتتون متشکرم انشاا... بتونیم راه استاد رو در پیش بگیریم.با ارزوی سربلندی و موفقیت شما.

سلام دوست عزیز
نظر لطف شماست
هرکدام از ما یک قدم برای قشقایی برداریم میتونیم کاری بزرگ و جمعی انجام بدیم . هر کجا هستید موفق باشید و کار جمعی با بقیه هم ایلی ها رو برای ایل فراموش نکنید

مهیا دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 20:48 http://aipara1.blogfa.com

سلام با اجازتون من میخوام لینکتون کنم

سلام.باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد